fix: casting now uses INT instead of CON
authorxangelo <git@xangelo.ca>
Thu, 13 Jul 2023 17:20:19 +0000 (13:20 -0400)
committerxangelo <git@xangelo.ca>
Thu, 13 Jul 2023 17:20:19 +0000 (13:20 -0400)
Fighting was defaulting to constitution instead of intelligence for
calculating magical damage.

src/server/api.ts

index 24da483bed92b901bdacc0175e7e3538438f2254..ac298436b31cc2a64e94139b1a164a8441155841 100644 (file)
@@ -282,9 +282,9 @@ io.on('connection', async socket => {
       return;
     }
 
-    const primaryStat = data.action === 'attack' ? player.strength : player.constitution;
-    const boostStat = data.action === 'attack' ? boost.strength : boost.constitution;
     const attackType = data.action === 'attack' ? 'physical' : 'magical';
+    const primaryStat = data.action === 'attack' ? player.strength : player.intelligence;
+    const boostStat = data.action === 'attack' ? boost.strength : boost.intelligence;
 
     const playerDamage = Math.floor(((primaryStat + boostStat) * 1.3) + boost.damage);
     const skillsUsed: Record<SkillID | any, number> = {};
@@ -312,7 +312,7 @@ io.on('connection', async socket => {
 
     await updatePlayerSkills(player.id, skillsUsed);
 
-    const playerFinalDamage = (attackType === 'magical' && !anyDamageSpells) ? 0 : Math.floor(playerDamage + playerDamageAfterMasteries);
+    const playerFinalDamage = (data.action === 'cast' && !anyDamageSpells) ? 0 : Math.floor(playerDamage + playerDamageAfterMasteries);
     const playerFinalHeal = Math.floor(boost.hp + hpHealAfterMasteries);
 
     roundData.roundDetails.push(`You targeted the monsters ${data.target.toUpperCase()} with ${attackType} damage!`);