fix: only run into monsters 20% of the time
authorxangelo <me@xangelo.ca>
Thu, 27 Jul 2023 16:53:11 +0000 (12:53 -0400)
committerxangelo <me@xangelo.ca>
Thu, 27 Jul 2023 16:54:22 +0000 (12:54 -0400)
src/events/travel/server.ts

index b7c3b423d20e74dc2460ae08cfd95f9ff7e501dd..8fc6300cfb5f00f51f2dcee26c74ca9611f9116d 100644 (file)
@@ -4,6 +4,8 @@ import {SocketEvent} from "../../server/socket-event.server";
 import { sample, random } from 'lodash';
 import { createFight, getRandomMonster, loadMonster } from "../../server/monster";
 
+const MONSTER_ENCOUNTER_CHANCE = 30;
+
 export const explore: SocketEvent = {
   eventName: 'city:travel',
   handler: async (api, data: { args: string }) => {
@@ -88,9 +90,8 @@ export const nextStep: SocketEvent = {
 
       // @TODO send back monsters
       const chanceToSeeMonster = random(0, 100);
-      // 20% chance to see monster
       const things: any[] = [];
-      if(chanceToSeeMonster < 20 || true) {
+      if(chanceToSeeMonster < MONSTER_ENCOUNTER_CHANCE) {
         const monster = await getRandomMonster([closest]);
         things.push(monster);
       }