chore(release): 0.3.0
[risinglegends.git] / src / server / views / repair.ts
1 import { capitalize } from "lodash";
2 import { Player } from "../../shared/player";
3 import { repairCost } from "../../shared/inventory";
4 import { LocationWithCity } from "../../shared/map";
5 import { EquippedItemDetails } from "../../shared/equipped";
6 import { ProgressBar } from "./components/progress-bar";
7 import * as City from './components/city';
8
9 function renderStatBoost(name: string, val: number | string): string {
10   let valSign: string = '';
11   if(typeof val === 'number') {
12     valSign = val > 0 ? '+' : '-';
13   }
14   return `<span class="requirement-title">${name}</span>: <span class="requirement-value ${typeof val === 'number' ? (val > 0 ? "success": "error") : ""}">${valSign}${val}</span>`;
15 }
16
17 function renderRequirement(name: string, val: number | string, currentVal?: number): string {
18   let colorIndicator = '';
19   if(currentVal) {
20     colorIndicator = currentVal >= val ? 'success' : 'error';
21   }
22   return `<span class="requirement-title">${name}</span>: <span class="requirement-value ${colorIndicator}">${val.toLocaleString()}</span>`;
23 }
24
25 export function renderEquipmentDetails(item: EquippedItemDetails, player: Player): string {
26   return `
27     <div class="details">
28       <div class="name">${item.name}${item.equipment_slot === 'TWO_HANDED' ? ' (2H)': ''}</div>
29       <div class="requirements">
30       ${item.requirements.level ? renderRequirement('LVL', item.requirements.level, player.level): ''}
31       ${item.requirements.strength ? renderRequirement('STR', item.requirements.strength, player.strength): ''}
32       ${item.requirements.constitution ? renderRequirement('CON', item.requirements.constitution, player.constitution): ''}
33       ${item.requirements.dexterity ? renderRequirement('DEX', item.requirements.dexterity, player.dexterity): ''}
34       ${item.requirements.intelligence ? renderRequirement('INT', item.requirements.intelligence, player.intelligence): ''}
35       ${renderRequirement('PRF', item.profession)}
36       </div>
37       <div class="stat-mods">
38       ${item.boosts.defence ? renderStatBoost('DEF', item.boosts.defence) : ''}
39       ${item.boosts.strength ? renderStatBoost('STR', item.boosts.strength) : ''}
40       ${item.boosts.constitution ? renderStatBoost('CON', item.boosts.constitution) : ''}
41       ${item.boosts.dexterity ? renderStatBoost('DEX', item.boosts.dexterity) : ''}
42       ${item.boosts.intelligence ? renderStatBoost('INT', item.boosts.intelligence) : ''}
43       ${item.boosts.damage ? renderStatBoost(item.affectedSkills.includes('restoration_magic') ? 'HP' : 'DMG', item.boosts.damage) : ''}
44       ${item.boosts.damage_mitigation ? renderStatBoost('MIT', item.boosts.damage_mitigation.toString())+'%' : ''}
45       ${['WEAPON','SPELL'].includes(item.type) ? '' :  ProgressBar(item.currentAp, item.maxAp, `${item.item_id}-ap`, {
46 displayPercent: false,
47 title: 'Durability',
48 startingColor: '#7be67b',
49 endingColor: '#7be67b'
50 })}
51       </div>
52       <div class="store-cost">${repairCost(item).toLocaleString()}G to Repair</div>
53     </div>
54 `
55
56 }
57
58 function renderEquipmentToRepair(item: EquippedItemDetails, action: (item: EquippedItemDetails) => string, player: Player): string {
59     return `<div class="store-list">
60     <div class="store-icon" style="background-image: url('${item.icon ? `/assets/img/icons/equipment/${item.icon}` : 'https://via.placeholder.com/64x64'}')">
61       <div class="store-actions">${action(item)}</div>
62     </div>
63     ${renderEquipmentDetails(item, player)}
64     </div>`;
65 }
66
67
68
69 export function renderRepairService(equipment: EquippedItemDetails[], player: Player, location: LocationWithCity): string {
70   const listing: Record<string, string> = {};
71   const listingTypes = new Set<string>();
72
73   if(equipment.length === 0) {
74     return `
75       ${City.Title(location.city_name)}
76       ${City.Details(location.name, `You don't have any equipment that needs repairing.`)}
77     `;
78   }
79
80   equipment.forEach(item => {
81     const filter = item.type === 'ARMOUR' ? item.equipment_slot : item.type;
82
83     listingTypes.add(filter);
84     if(!listing[filter]) {
85       listing[filter] = '';
86     }
87
88     listing[filter] += renderEquipmentToRepair(item, i => {
89       return `<button type="button" hx-post="/city/services/${location.id}/repair/${i.item_id}" hx-target="#explore">Repair</button>`
90     }, player);
91
92   });
93
94   let activeTab: string = listingTypes.keys().next().value;
95
96   const nav: string[] = [];
97   const finalListing: string[] = [];
98
99   listingTypes.forEach(type => {
100     nav.push(`<a href="#" data-filter="${type}" class="${activeTab === type ? 'active': ''}">${capitalize(type)}</a>`);
101     finalListing.push(`<div class="filter-result ${activeTab === type ? 'active': 'hidden'}" data-filter="${type}" id="filter_${type}">${listing[type]}</div>`);
102   });
103
104   let html = `
105     ${City.Title(location.city_name)}
106     ${City.Details(location.name, `
107 <div class="shop-inventory-listing filter-container">
108     <nav class="filter" id="shop-inventory-listing">${nav.join("")}</nav><div class="inventory-listing listing">
109       ${finalListing.join("\n")}
110     </div>
111   </div>
112 `)}`;
113
114   return html;
115 }